Amanda Hocking "Zamieniona"


źródło : lubimyczytac.pl
Autor : Amanda Hocking
Wydawnictwo : Amber
Ilość stron : 301


Wendy od zawsze czuła że jest inna od swoich rówieśników. W tym przekonaniu utrzymała ją matka, gdy w dniu szóstych urodzin, próbowała ją zabić, krzycząc iż dziewczynka jest potworem. Od tego czasu Wendy i jej bratem opiekuje się ciotka. Rodzina ciągle się przeprowadza. Pewnego dnia w szkole Wendy zauważa tajemniczego chłopaka, Finna, który ciągle się jej przypatruje. W końcu wyjawia dziewczynie tajemnice iż jest ona Tryllem i jej dom znajduje się gdzie indziej. Zszokowana dziewczyna pod wpływem ataku postanawia wyjechać. Czy odnajdzie się ona w nowym miejscu? I czy dowie się kim tak naprawdę jest?


Amanda Hocking pracowała w opiece społecznej. W wolnym czasie napisała ponad 27 powieści, które zaczęła publikować na portalach internetowych. Najpierw wydała e-booki i zarobiła o wiele więcej, niż inny autor publikujący samodzielnie. Gdy zaczęły o niej pisać gazety jak "New Your Times" i "USA Today" wydawnictwa rozpoczęły bój o prawa do wydania jej książek. Scenarzysta z 'Dystryktu 9' pracuje nad scenariuszem, co oznacza że książka zostanie zekranizowana.


Moje odczucia do książki są mieszane i to bardzo. Z jednej strony pierwsza część trylogii jest fascynująca i wciągająca oraz oryginalna. Bo powiedzcie mi, czy kiedykolwiek spotkaliście się w książkach paranormal romance z trollami? Z wampirami, wilkołakami, aniołami, demonami i innymi stworami paranormalnymi owszem, ale z trollami? Autorka w swojej powieści nazywa ich "Tryllami". Dodatkowo, nie są oni podobni do stereotypowego obrazu trola. Nie są mali, zieloni, z brodawkami na nosie. Pani Hocking nadała tym stworzeniom nowy wgląd i sprawiła że są mniej straszne. Z drugiej strony coś w powieści mnie denerwowało. Czegoś tej książce brakuje, jednak nie mogłam domyślić się czego. A uwierzcie mi, główkowałam nad tym problemem spory kawałek czasu.

Muszę wspomnieć o schematyczności. Dziewczyna poznaje chłopaka, który okazuje się być niezwykły i zmienia całe jej życie. Jednak autorka tak namieszała, w pozytywnym znaczeniu tego słowa, że już w połowie schematyczności tak bardzo się nie odczuwa.

Akcja w książce rozwija się szybko, bo już na pierwszych kartkach coś zaczyna się dziać. I dobrze. Przynajmniej się nie nudzimy. Z początku autorka owija wszystko mgłą tajemnicy, do czasu, bo gdy bohaterka dowiaduje się o sobie całej prawdy, wszystko znika. Może nie do końca, ale brakuje już tych tajemnic, sekretów. W następnych rozdziałach akcja brnie do przodu, nie zatrzymując się w miejscach, które tego nie wymagają.

Moim zdaniem autorka mało uwagi poświeciła bohaterom. O ile Wendy mnie nie denerwowała swoim zachowaniem i przemyśleniami, to denerwowały mnie wypowiedzi innych bohaterów. Szczególnie śmieszył mnie zwrot "królewno" jak z bajki dla dzieci, a "Zamieniona" opowiastką dla najmłodszych nie jest. Co innego gdyby to był zwrot "wasza wysokość" czy nawet "księżniczko". Niestety, nie. Rozumiem, że jest to wina tłumacza. Gdyby mi się bardzo nudziło, pewnie poszukałabym angielskiej wersji książki, żeby sprawdzić jak zwracają się do Wendy w oryginalne. Dodatkowo, ukochany głównej bohaterki jest nijaki. Z początku autorka nakreśliła jego charakter, zaledwie go zarysowała. Myślałam, ze w dalszych rozdziałach dowiem się czegoś więcej. A tu niespodzianka. Nic.

Podsumowując książka do najgorszych nie należy, nawet wciąga, chociaż jest przewidywalna i schematyczna. Lekka lektura na nudne popołudnie i wieczór.


Książka przeczytana w ramach wyzwania Paranormal Romance
Najpierw książka, potem film.
ZAMIENIONA| ROZDARTA | PRZYWRÓCONA

CONVERSATION

8 komentarze:

  1. Nie lubię przewidywalności, więc to lektura nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam książki z tej serii na swoim czytniku i mam nadzieję, że zabiorę się za nie już na wakacjach

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś ostatnio jest moda na tego typu książki, dla mnie one służą za odskocznie:) lubię poczytać o jakiś dziwnych stworkach:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam pierwszą część i planuję zapoznać się z resztą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro jest przewidywalna to ja podziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie nie miałam jeszcze do czynienia w paranormal romance z trollami, więc mimo tej przewidywalności skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio, czytałam strasznie negatywną opinię na temat tej książki, widzę że ty też nie jesteś nią jakoś zauroczona, więc sobie ją odpuszczę.
    Recenzja bardzo interesująca

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń