Lisa Jackosn "Bez litości"

Autor :  Lisa Jackson
Wydawnictwo : Amber
Ilość stron : 436


Julia przeżyła w swoim życiu wiele. Widziała śmierć ukochanego ojca, mąż zdradził ją z najlepsza przyjaciółką, a mężczyzna, którego prawdziwie kochała odszedł. Jej młodsza siostra zostaje wysłana do akademii Blue Rock, gdzie młodzi gniewni zostają naprowadzeni na dobrą drogę i poznają Boga. Julia jednak ma złe przeczucia. Nie wierzy we wszystkie obietnice pastora Lyncha, dyrektora i właściciela szkoły. Postanawia zająć wolną posadę nauczycielki historii i zbadać, czy jej domysły są prawdziwe. Razem z mężczyzną, którego kiedyś kochała zgłębia tajemnice Akademi Blue Rock.

Po przeczytaniu opisu fabuły książki wzięłam ją bez wahania. Spodziewałam się wspaniałego kryminału, który przyprawi mnie o dreszcze. No cóż, książka Liz Jackson okrzyknięta została bestsellerem, jednak według mnie aż taka wspaniała nie jest.

Początek bardzo mi się spodobał, jednak im dalej tym było gorzej. Książka momentami strasznie mi się dłużyła, a raz nawet przy niej zasnęłam, co nigdy mi się jeszcze nie zdarzyło. Autorka przez połowę książki opisywała przeczucia Julii, jej starania o dostanie posady i pierwsze dni w akademii Blue Rock jej siostry. Dużo uwagi poświęciła na to, aby czytelnicy mogli poznać tożsamość każdej przedstawionej postaci. Uważam że to duży plus dla autorki.

Autorka od razu przechodzi do zabójstw, co również bardzo mi się spodobało.
Już od pierwszego pobytu siostry Julii w akademii coś zaczyna się dziać.Trzeba przyznać, w całej powieści akcja nie stoi w miejscu, przez cały czas coś się dzieje. Poszczególne wydarzenia bardzo mi się podobały, jednak razem nie stanowiły spójnej całości. Pani Liz miała idealny pomysł na powieść, jednak nie potrafiła tego obrać w odpowiednie słowa, dlatego książka wydawała się nudna, przynajmniej dla mnie.

Psychika bohaterów została idealnie opisana. Z jednej strony to dobrze bo czytelnik może poznać postać i zrozumieć jej późniejsze zachowania. Jednak ten zabieg sprawił że wszystkie decyzje postaci były przewidywalne. Moim zdaniem własnie przez to powieść była nudna.

Autorka zasługuje na duży plus, za to jak zakończyła swoją historię. Czytając nie spodziewałam się że osoba która stała za wszystkimi zabójstwami w akademii Blue Rock to będzie akurat ten bohater. Podejrzenia podczas czytania padają na wszystkich, z wyjątkiem realnego sprawcy.

CONVERSATION

9 komentarze:

  1. to nie jest moja bajka, ale zaciekawiłaś mnie tą książką :) chyba się skusze.

    OdpowiedzUsuń
  2. A sądziłam, że może być ciekawa. Może jednak kiedyś się na nią zdecyduję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie jestem do końca przekonana do tego, aby kupić i przeczytać tę książkę. Jak dla mnie Autorka pokazała trochę zbyt mało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie do końca do mnie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka raczej nie dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka mnie nie przekonała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem, że ta książka raczej by mi się nie spodobała, a też po zapoznaniu się z recenzją nie jestem co do niej przekonana.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zainteresowana tą pozycją:)Kupować jej nie będę, ale mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń