Dziewczyna w żółtej sukience

Gwałt to rzecz, której nikt nie jest w sobie stanie nawet wyobrazić. Traumatyczne wydarzenia na zawsze pozostają w pamięci i budują mur, przez który ciężko się przebić.

Anna od lat mieszka na emigracji. Polskę opuściła z powodu wspomnień, które nie pozwoliły jej na normalne życie. Razem z córką –Julką- stara się wieść normalny byt starając się nie pamiętać o tym „co było”. Odgradza się od przeszłości, a co za tym idzie również od rodziny. Symbolem tamtych dni pozostaje tylko żółtka sukienka.


Gdy zostaje zatrudniona jako opiekunka niepełnosprawnego Paula jej życie powoli zaczyna się zmieniać. Miłość mężczyzny przebija mur który kobieta budowała wokół siebie przez kilkanaście lat. Jednak aby móc zacząć życie, na jakie zasługuje i o jakim marzy musi uporać się z przeszłością. Wraca zatem do Polski. Czy uda jej się uwolnić?

Pani Beata stworzyła książkę cudowną, a zarazem straszną. Gwałt jest to rzecz okropną i niewybaczalną- nie ważne czy dotka osobę młodą czy też starszą. Odbija się we wspomnieniach pozostawiając ślad. Anna, która nigdy nikomu nie powiedziała o zbrodni (ani kochającemu ojcu, ani apodyktycznej i rozwrzeszczanej matce) odgradza się od nich, ale nie potrafi zbudować sobie nowego życia. W mojej wyobraźni pojawiła się jako kobieta wiecznie smutna, ubrana w szare stroje, z niedbale związanymi włosami, wiecznie chodząca z głową spuszczoną w dół. Aby dać upust swoim uczuciom-pisze opowiadania przez które stara się pokazać co tak naprawdę ją boli.  Postać Anny, jako głównej bohaterki jest najbardziej, chociaż czasami jej zachowanie odrobinę mnie irytowało.  


Trudno mi pisać o tej książce. Opowiada historię która wbija w fotel, w krzesło, w kanapę w zależności od tego gdzie się ją czyta. W niektórych momentach styl autorki powinien być bardziej dopracowany, ale te kilka fragmentów nie odejmuje powieści nic a nic. Książkę  czyta się szybko i czytelnikowi tak jak i Annie zmieniają się nastroje. Od tak zwanego ‘doła’ do uśmiechu i ulgi już na samym końcu. Autorka gra na uczuciach Czytelnika. I robi to bardzo dobrze.

Za możliwość przeczytania książki dziękuje Autorce.

CONVERSATION

16 komentarze:

  1. Na mnie też wywarła spore wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już o tej książce.. bardzo chcę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomimo mojej niechęci do bohaterek o imieniu Ania, książka wydaje się dla mnie. Ciekawi mnie czy główna bohaterka poradzi sobie z traumą :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Cyba czas w końcu żebym i ja poznała lekturę, bo nigdzie nie mogę na nią natrafić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też polecam tę książkę!
    Warto poświęcić jej to jedno popołudnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo słyszałam o tej książce. Z pewnością przeczytam kiedy tylko będę miała okazję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również polecam tę książkę. Takie historie należy zgłębiać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię historie, które mają jakieś przesłanie i niosą za sobą jakąś głębszą treść. Słyszałam już o tej książce i chętnie przeczytałabym ją.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka cieszy się ogólnie dobrymi opiniami. Miałam okazję ją przeczytać, ale wówczas wyjeżdżałam. Kiedyś może to zrobię, jednak książka odbiega od moich klimatów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niezwykle trudna tematycznie książka, mimo to chce się z nią zmierzyć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ją na półce. Jak tylko zaczęły pojawiać się opinie na jej temat musiałam koniecznie ją zdobyć. Temat trudny, a ja lubię takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ją na półce. Jak tylko zaczęły pojawiać się opinie na jej temat musiałam koniecznie ją zdobyć. Temat trudny, a ja lubię takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Trochę słyszałam o tej książkę i chyba się na nią skuszę ! Pozdrawiam i zapraszam
    kawa-i-ksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniale a zarazem zachecająco opisałaś tą ksiażke. Bede miec ja na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  15. Od pewnego czasu już wiem, że muszę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Autorka gra z czytelnikiem, to prawda. Książka choć nie doskonała, to zdecydowanie warta tego, aby ją przeczytać! Polecam każdemu, trudna, lecz dająca nadzieję opowieść, która daje wiele emocji.

    OdpowiedzUsuń