Walentynkowe oglądanie.

źródło

Dzisiaj mamy walentynki, święto zakochanych. Niektórzy je świętują, inny nie, a dla mnie jest to dobry powód aby zaprezentować wam jeden z postów około książkowych, w którym przedstawie wam moje ulubione filmy o miłości. Ja sama wieczór spędzę z jakąś komedię romantyczną, bo niestety K jedzie do pracy. W tamtym roku zaprezentowałam moje ulubione książki o miłości, a jeżeli ktoś tego postu nie widział, to zapraszam tutaj. A więc przed Wami filmy, do których mogłabym wracać za każdym razem, gdy chcę obejrzeć coś ckliwego !


 Zaklęta w sokoła (1996) / Ladyhawke. reż. Richard Donner

Ten film obejrzałam będąc w podstawówce i zakochałam się w nim, a od tego czasu znajduje się on na liście moich ulubionych i chyba nigdy z niej nie spadnie. Jest to jedno z tych dzieł, które miałam nagrany na kasecie VHS i w pewnym momencie znałam go na pamięć. I zazdrościłam Isabeu i Navarre tej miłości.


Bezpieczna Przystań / Save Heven (2013), reż. Lasse Hastrom

Na początku była książka, którą uważam za jedną z najlepszych w przypadku całej twórczości Sparks'a. Z wielką niecierpliwością czekałam na film i gdy się pojawił obejrzałam go bezzwłocznie. Jako że główną męską rolę objął Josh Duhamel moje serce zostało kupione od razu. W tym filmie znajdziecie trochę miłości, trochę intrygi, trochę strachu, a wszystko to w charakterystycznym tonie filmu romantycznego, który wart jest czasu mu poświęconemu.


Love, Rosie (2015), reż. Christian Ditter

Miałam obawy co do tego filmu, a wszystko przez Ps. Kocham Cię. W tym przypadku było inaczej - trochę śmiechu, trochę płaczu i dużo, dużo miłości, która towarzyszy głównym bohaterom od samego początku, powoli dojrzewa i... Więcej nie zdradzę (chociaż Ci, którzy czytali książkę wiedzą o co mi chodzi), ale gorąco polecam. Ten film rozgrzewa serca!


Bardzo długie zaręczyny / Un long dimanche defiançallies (2004), reż. Jean -Pierre Jenuet

Ten film od dawna znajduje się we wszystkich moich rankingach. Należy on do dziesiątki moich ulubionych, a wszystko przez to że pewnego wieczoru postanowiłam zostać w domu i  włączyłam telewizor. A że mi się trochę nudziło, zaczęłam oglądać. Nawet nie zauważyłam, kiedy łzy zaczęły mi lecieć ciurkiem po policzkach bo tak współczułam Mathilde, w rolę której wcieliła się urocza i uwielbiana przez wszystkich Audrey Tautou. Jeżeli szukacie filmu który opowiada wspaniałą historię i miłości która nie wątpi i nie traci nadziei to Bardzo długie zaręczyny są dla was idealne!


Anastazja/ Anastasia (1999r), reż. Dont Bluth, Gary Oldman

W zestawieniu nie mogło zabraknąć bajki. Tę znam od dzieciństwa i dzięki niej zaczęłam pogłębiać historię Romanowów i księżniczki Anastazji. Ba, wierzyłam że ona naprawdę przeżyła i że gdzieś na świecie żyje jej wnuczka. Dziecięce fantazje bywają mylne. Anastazja pokazała mi że nie zawsze znajdzie się królewicz na białym koniu i że miłość nie wybiera. Możemy zakochać się nawet w najbiedniejszym mężczyźnie, który nie ma gorsza przy duszy bo liczy się wnętrze.


Narzeczony mimo woli / The Proposal (2009), reż. Anne Fletcher

Do miłości filmów z Sandrą Bullock zaraziła mnie mama, która jest wielką fankę tej aktorki. Ale to nie jest jedyny powód dla którego ten film znalazł się w dziesiątce tych ulubionych. Dlaczego? Narzeczony mimo woli to jeden z pierwszych filmów jakie obejrzałam wraz z Kamilem i  już na zawsze będzie mi się kojarzył z naszymi pierwszymi spotkaniami. Jest to bardziej komedia romantyczna, ale nie sposób się przy niej nudzić.


Pamiętnik / The Notebook (2004), reż. Nick Cassavetes
Przepiękny, wspaniały, wzruszający! Za każdym razem gdy go oglądam płaczę. Wzrusza i to do cna. I jest o wiele lepszy od swojego pierwowzoru, czyli książki. W dodatku Ryan Gosling w jednej z głównych ról ... I nie pozostaje nic innego jak zasiąść przed ekranem i raz, dwa trzy brać  się za Pamiętnik! 


Poradnik Pozytywnego Myślenia / Silver Linings Playbook (2012), reż. David O. Russel

Ten film znają chyba wszyscy i nie muszę go zbytnio przedstawiać, ale nie mogło go zabraknąć w moim rankingu. Chociaż różni się od książki, to jak dla nie to istne arcydzieło. Zwłaszcza, że dwójka jednych z moich ulubionych aktorów wcieliło się w postać Patta i Tiffany. Trochę smuci, trochę śmieszy, ale przede wszystkim film ten daje niesamowitego kopa motywacyjnego !

Drobna niedogodność / Ona Small Hitch (2013), reż. John Burgess

Nie wszystkim ten film może się spodobać. To typowa lekka, nic nie wnosząca komedia romantyczna, miła dla oka. Na ten film trafiłam gdy najbardziej go potrzebowałam, dobrze zapadł mi w pamięć i bardzo się spodobał. Niektórzy powiedzą że większego badziewia nie widzieli, ale ... mi się spodobał i bardzo go wam polecam!

Wyszłam za mąż, zaraz wracam / Un Plan parfait (2012), reż. Pascal Chaumeil

Dzięki temu filmowi pokochałam kino francuskie i zaczęłam się rozsmakowywać w tamtych produkcjach. Lekka komedia romantyczna, opowiadająca o kobiecie, na której rodzinie ciąży klątwa. Jaka ? A taka że wszystkim kobietom udaje się tylko drugie małżeństwo. Isabelle postanawia przed ślubem z ukochanym wyjść za mąż za przypadkowego gościa, a potem się z nim rozwieść. Jak można się domyślić. Przy ty filmie nie będziecie się nudzić. 

CONVERSATION

13 komentarze:

  1. Film ,,Love, Rosie" niestety nie przypadł mi do gustu, ale książkę uwielbiam :) Pozostałe produkcje chętnie obejrzę w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Love, Rosie to naprawdę przyjemny film. Wzrusza i bawi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam "Love, Rosie" zarówno książkę jak i film "Pamiętnik" oglądałam chyba z tysiąc razy :D "Bezpieczną przystań" też bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętnik właśnie czytam i najpierw chcę go przeczytać, a dopiero potem film - bo jeszcze nie oglądałam. Anastazja jest świetna! Uwielbiam tę bajkę! Różni się od swoich "kuzynek" Disneya ;)
    Narzeczony mimo woli - dobry film , ale nie zachwyca :/

    OdpowiedzUsuń
  5. ,,Pamiętnik" mogłabym oglądać setki razy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam "Narzeczony mimo woli" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Love, Rosie - uwielbiam :) Pozostałe filmy oglądałam, ale najczęściej wracam do Pamiętnika, choć książka nie przypadła mi do gustu ;)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. "Love, Rosie" to piękny film. Bardzo mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Poradnik Pozytywnego Myślenia koniecznie muszę przeczytać, a potem obejrzeć. mnóstwa pochwał na jego temat się nasłuchałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Pamiętnik" i "Poradnik pozytywnego myślenia", to moje dwa ulubione filmy z gatunku romansów ♥ Pozdrawiam
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Z filmów widziałam tylko Poradnik Pozytywnego Myślenia :) Resztę natomiast albo czytałam (Sparks), albo po prostu nie widziałam :D Muszę kilka filmów z tej listy nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Narzeczony mimo woli" mi się ogromnie podoba. Mogę to oglądać cały czas. "Anastazję" kocham od dzieciństwa, choć dziś inaczej patrzę na bajkę, której postawą jest oszustwo.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oczywiście znam wszystkie filmy :D i co dziwne wszystkie je razem oglądałam z mężem:D cha cha

    OdpowiedzUsuń